Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр 3


 Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №3.
20... оны ... -р сарын ... нд
Сэдэв:  Загварын ангилал, хэрэглээ
Хамрах хүрээ: ЕБС-ийн 6-р анги.
Хугацаа: 40 минут
Зорилго: Объектын шинж чанарт тулгуурлан, мэдээллэн болон материаллан загвар бүтээх
 Зорилт:
·         Суралцахуйн зорилт: Объектийн материаллаг ба мэдээллэн загварыг танин мэдэх ялгаж сурах.
·         Хүмүүжүүлэх зорилт: Хичээлийн явцад сурагчдад аливааг харицуулах ялгаж салга. хандлага бий болгох.
·         Хөгжүүлэх зорилт: Өөрийн үзэл бодлоо зөв илэрхийлэх, бусдын санал бодлыг сонсох, аливаа зүйлд задлан шинжилгээ хийж харицуулж сурна.

Хэрэглэгдэхүүн: Проектор, компьютер, Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр №4, Слайд 4.1-4., ТӨМ, Үнэлгээний хуудас, Үзүүлэн, Самбар, Маркер.

Түлхүүр үг: Объект, мэдээлэл, шинж чанар, загвар
Заах арга зүй:  Асуудал дэвшүүлэх арга, тайлбарлан таниулах, харилцан ярилцах арга.

Хичээлийн агуулга:
Мэдлэг
Чадвар
Төлөвшил
Хэрэглээ
·         Материаллаг ба мэдээллэн загварын гол шинж чанарыг танин мэдэх
·         Загвар байгуулж тайлбарлах, загваруудыг харьцаалах
·         Загваруудыг харьцуулах, дүгнэлт хийж сурна.
·         Мэдээллэн болон материаллаг загварын ялгааг танин мэдэх
·         Загвар бүтээх

Залгамж холбоо:
Өмнө судалсан байдал
Одоо судлах
Цаашид судлах
·         Загвар, түүний тухай ойлголт.
·         Объектын тухай мэдээлэл цуглуулах, объектын загвар байгуулах.
·         Материаллаг загвар түүний жишээ.
·         Мэдээллэн загвар түүний жишээ.
·         Компьютер мэдээлэл боловсруулах хэрэгсэл болох нь.
·         МХХТ-ийн хэрэгсэл

Сургалтын орчин:
Материаллаг
Үйл ажиллагааны
Сэтгэл зүйн
·         Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр.
·         Ажиллах дасгал, даалгавар.
·         Үзүүлэн 1
·         ТӨМ
·         Үнэлгээний хуудас
·         Багш чиглүүлнэ.
·         Багш сурагчдын хамтын ажиллагаа
·         Сурагчид багаар ажиллана.
·         Багш сурагчийн харилцааны таатай орчин бүрдүүлэх.
·         Сурах, сургах эрмэлзэл
·         Багшийн үлгэр дуурайлал

Хичээлийн хэлбэр
Зорилго хэрэгжүүлэх хэлбэр
Зохион байгуулалтын хэлбэр
·         Шинэ мэдлэг эзэмших
·         Багаар хамтран ажиллах

Эзэмшихүйн үе шатны төлөвлөлт:
Баримжаа ялган таних үед хэрэглэх (Төсөөлөл)
Баримжааг эзэмших үед хэрэглэх арга (Мэдлэг)
Баримжааг үнэлж хөгжүүлэх үед хэрэглэх арга (чадвар, хандлага, төлөвшил)
·         Үзүүлэн таниулах арга
·         Харилцан ярилцах арга
·         Багаар ажиллах
·         Мэдлэг бүтээх
·         Даалгавар 4.1
·         Үнэлгээний хуудас 4.1


Хичээл зохион байгуулалт:
Хичээл зохион байгуулалт
(40 минут)
Үйл ажиллагаа
«Үнэлгээ
·         Багшийн санал
S Анхаарах зүйл
Багшийн үйл ажиллагаа
Сурагчийн үйл ажиллагаа
1
Анги зохион байгуулалт
(2 минут)
·         Багийн нэр, гишүүн бүрийн үүргийг тодорхойлсон карт сугалуулна.
·         Сайн байцгаана уу? Хүүхдүүдээ

·         Сурагч бүр сугалсан картын нэрийн дагуу 3 багт хуваагдан ширээнд сууна.
·         Сайн. Та сайн байна уу?
S Баг бүрийн ширээн
дээр хичээлийн явцад ашиглагдах хэрэглэгдэхүүнийг агуулсан дугтуйнуудыг, багийн нэрийн хамт байрлуулна.
2
Сэдэл төрүүлэх ба сэргээн санах үе шат (7 минут)
·         Өмнөх хичээлд юу үзсэн вэ?, юу чаддаг болсон вэ.
·         Тэгвэл нэг объектэд хэдэн загвар байж болох вэ?
·         Ямар ямар загвар бүтээж болох вэ?
·         Хичээлийн дэгийг танилцуулна.

·         Объектын загвар байгуулж сурсан
·         Загвар гэж юуг хэлдэгийг мэдэж авсан.
·         Нэг объектэд хэдэн ч загвар байж болно.
·         Жишээ нь Зураг баримал, шүлэг, дуу, өгүүллэг гэх мэт.
·         Хичээлийн дэгтэй танилцана.
·         Аль болох олон сурагчдыг хамруулж ярилцана.
·         Хичээлийн дэгийг сурагчдаар уншуулна.
S Слайд 4.1-ийг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
3
Асуудал дэвшүүлэх үе шат
(10  минут)
·         Багуудад нэг нэг зураг сугалуулж багийн гишүүн бүр өөрийн үүргийн дагуу Даалгавар 4.1-ийг гүйцэтгэнэ./ Слайд 4.2/
·         Хэдэн минутад загвар бүтээснээ дэвтэртээ тэмдэглэхийг багш сануулна.
·         Багууд нэг нэг зураг суглаж авна.
·         Багийн гүшүүд хамтран Даалгавар 4.1-ийг гүйцэтгэнэ.
·         Хэдэн минутанд хийж гүйцэтгэсэнээ дэвтэртээ тэмдэглэнэ.

S  Даалгавар 4.1 ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
S  Даалгавар 4.1-ыг хэрхэн гүйцэтгэх  талаар заавар, зөвлөгөө өгнө.
S Слайд 4.2 ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
4
Асуудал шийдвэрлэх үе шат
(9 минут)
·         Багууд нэг нэгээрээ гарч ирж ямар объектийн загвар бүтээсэн ээ бусаддаа тайлбарлаж өгнө.
·         Загвар бүтээхэд юу юу анхаарах вэ?
·         Слайд 2.16-2.21-ийг үзүүлж ярилцана.
·         Багууд гарч ирж ямар объектийн загвар бүтээснээ сурагч бүр ямар загвар бүтээснээ бусаддаа танилцуулна.
·         Ямар дарааллаар загвар бүтээснээ бусаддаа ярина.
« Даалгавар 4.1-ийн гүйцэтгэлд үнэлгээ өгнө.
·         Сурагчдын саналыг сонсож, харилцан ярилцана.
5
Шинэ мэдлэг олгох (7 минут)
Слайд 4.2-4.7 г үүүлж ярилцана.
·         Эндээс сурагчид загварыг хэрхэн ангилдаг талаарх мэдлэгтэй болно.
·         Одоо бүгдээрээ өнөөдрийн хичээл дээр хийсэн загвараа загварын аль ангилалд орхийг нь дэвтэртээ бичнэ.
·         Слайд 4.2- 4.7 оос өөрт хэрэгтэй зүйлээ тэмдэглэж авч, багшаас асуух зүйл байвал тодруулж асууна.
·         Тухайн хийсэн загвараа загварын аль ангилалд орхийг нь дэвтэртээ бичиж тэмдэглэнэ.
S Слайд 4.2- 4.7-г урьдчилан бэлтгэсэн байна. /сурагчдын тоогоор/
·         Даалгаврын гүйцэтгэлд үнэлгээ өгнө.

6
Үнэлэх
(4 минут)
·         Үнэлгээний хуудсыг сурагчдаар ажиллуулна.
·         Яаж ажиллах талаар зөвлөгөө заавар өгнө.
·         Үнэлгээний ажлын хуудсыг багшийн өгсөн зааврын дагуу ажиллана.
S  Үнэлгээний хуудас 4.1 урьдчилан бэлтгэсэн байна.
·         Үнэлгээний ажлын хуудас ажилласан байдалд үнэлгээ өгнө.

7
Дүгнэлт
 (2 минут)
Өнөөдрийн хичээлээр юу мэддэг, чаддаг болсноо дэвтэртээ бичээд, бусадтайгаа ярилцаж дүгнэлт гаргана.


Даалгавар 4.1:
Тухайн суглаж авсан амьтны
1.    Зурган
2.    Барималан
3.    Наамал
4.    Бичвэр загварийг бүтээнэ.

Үнэлгээний хуудас 4.1: Загварыг ангилал, хэрэглээ            Анги:... Сурагчийн нэр:.........................         
Үйл ажиллагаа
Шинээр мэдсэн танил бус үг
Юу хийж чаддаг болсон вэ?
1

Зүрхэн хэлбэртэй түлхүүрийн оосор загварын аль ангилалд орох вэ? Яагаад?

Юу мэддэг болсон вэ?
1
Мэдээллэн загвар мөн эсэхийг тэмдэглэнэ үү

        Томъёо
        Хүүхэлдэйн
        Тоглоомон бөмбөлөг
        Бичвэр
        Зураг
        Хүснэгт
        Автомашины дугар
        Бүдүүвч
Багаар ажиллахад ямар байна вэ?
        Сонирхолтой
        Сонирхолгүй
Багшид хэлэх санал байна уу?






No comments:

Post a Comment