Ээлжит хичээлийн
хөтөлбөр №1.
Сэдэв: Мэдээлэл, түүнийг дүрслэх хэлбэрүүд.
Хамрах хүрээ: ЕБС-ийн 6-р анги,
Мэдээлэл түүнийг дүрслэх хэлбэрүүд.
Хугацаа: 80 минут
Зорилго: Мэдээлэл түүний тухай ухагдахуунтай болох,
мэдээллийг дүрслэх тайлбарлах.
Зорилт:
·
Сурал-цахуйн зорилт: Мэдээллийн тухайн
ойлголттой болох, мэдээллийг дүрслэх, тайлбарлах, тухайн мэдээллийг өдөр тутмын
амьдрал ахуйдаа ашиглах.
·
Хүмүүжүүлэх зорилт: Хичээлийн явцад мэдээллийн тухай ухагдахуунтай болсноор
сурагчдад мэдээлэлтэй ажиллах, мэдээллийг задлан шинжлэх арга зүй хандлага бий
болгох.
·
Хөгжүүлэх зорилт: Бие биедээ туслах, хамтран ажиллах, өөрийн үзэл бодлоо зөв
илэрхийлэх, бусдын санал бодлыг сонсох, аливаа зүйлд задлан шинжилэгээ хийж сурна.
Хэрэглэгдэхүүн: Проектор, компьютер, Ээлжит хичээлийн хөтөлбөр
№1, Слайд 1-3, ТӨМ, Үнэлгээний хуудас,
Үзүүлэн, Самбар, маркер.
Түлхүүр үг: Мэдээ, мэдээлэл, анхдагч ухагдахуун, дүрслэх,
мэдлэг.
Заах арга зүй: Асуудал дэвшүүлэх арга, тайлбарлан таниулах, харилцан ярилцах арга.
Хичээлийн агуулга:
Мэдлэг
|
Чадвар
|
Төлөвшил
|
Хэрэглээ
|
·
Мэдээлэл гэж юу вэ?
·
Мэдээллийг тайлбарлах, дүрслэх
·
Мэдээлэл мэдлэг болох
·
Мэдээлэлтэй ажиллах.
|
·
Мэдээлэлтэй ажиллаж, түүнийг тайлбарлах
·
Мэдээллийг дүрслэх
·
Мэдээллийг мэдлэг болгох.
|
·
Тухайн мэдээллийн хүрээнд мэдээлэн загвар бүтээх
·
Шаардлагатай мэдээллээ ялган авах.
|
·
Хүлээн авсан мэдээлэлдээ дүгнэлт хийх
·
Мэдээллийг задлан шинжлэх
·
Мэдээллийг тайлбарлах.
|
Залгамж холбоо:
Өмнө судалсан
байдал
|
Одоо судлах
|
Цаашид судлах
|
·
Өөрт
хэрэгтэй мэдээллийг олж авч сурсан.
|
·
Орчноос
хүлээн авсан мэдээлэлд дүгнэлт хийх
·
Мэдээллийг дүрслэх,
тайлбарлах.
|
·
Объект
түүний шинж чанарыг тайлбарлах, ялгах.
·
Объектын тухай
мэдээлэл цуглуулах.
|
Сургалтын орчин:
Материаллаг
|
Үйл ажиллагааны
|
Сэтгэл зүйн
|
·
Үлгэрчилсэн жишиг хөтөлбөр.
·
Ажиллах дасгал, даалгавар.
·
Үзүүлэн 1
·
ТӨМ
·
Үнэлгээний хуудас
·
Ажлын хуудас
|
·
Багш чиглүүлнэ.
·
Багш сурагчдын хамтын ажиллагаа
·
Сурагчид багаар ажиллана.
|
·
Багш сурагчийн харилцааны таатай орчин бүрдүүлэх.
·
Сурах, сургах эрмэлзэл
·
Багшийн үлгэр дуурайлал.
|
Хичээлийн хэлбэр
Зорилго
хэрэгжүүлэх хэлбэр
|
Зохион
байгуулалтын хэлбэр
|
|||
·
Шинэ мэдлэг эзэмших
|
·
Багаар ажиллах
|
Эзэмшихүйн үе шатны төлөвлөлт:
Баримжаа ялган
таних үед хэрэглэх (Төсөөлөл)
|
Баримжааг эзэмших
үед хэрэглэх арга (Мэдлэг)
|
Баримжааг үнэлж
хөгжүүлэх үед хэрэглэх арга (чадвар, хандлага, төлөвшил)
|
·
Үзүүлэн таниулах арга
·
Харилцан ярилцах арга
|
·
Багаар ажиллах
·
Мэдлэг бүтээх
|
·
Үнэлгээний хуудас
·
ТӨМ 1.1
|
Хичээл зохион байгуулалт:
№
|
Хичээл зохион байгуулалт
(40 минут)
|
Үйл ажиллагаа
|
«Үнэлгээ
·
Багшийн санал
S Анхаарах зүйл
|
|
Багшийн үйл ажиллагаа
|
Сурагчийн үйл ажиллагаа
|
|||
1
|
Анги зохион байгуулалт
(1 минут)
|
·
Сайн байцгаана уу? Хүүхдүүдээ
·
Суусан эгнээ эгнээгээр нь нэг баг болгож хуваана.
|
·
Сайн. Та сайн байна уу?
·
Сурагч бүр суусан эгнээ эгнээгээрээ нэг нэг баг болж ажиллана.
|
S Баг бүрийн ширээн дээр хичээлийн явцад ашиглагдах
хэрэглэгдэхүүнийг агуулсан дугтуйнууд байрлуулна.
|
2
|
Сэдэл төрүүлэх ба сэргээн санах үе шат (7 минут)
|
·
Баг бүрээс нэг нэг гишүүн гарч ирээрэй?
·
Гишүүн бүрд даалгавар өгнө.
·
1. Багшдаа гараа хойноо аваад зогсоорой. Одоо багшийнхаа гарт
чинь юу бариулсан бэ таагаарай.
·
Чи яаж мэдэв ээ?
·
Яагаад түлхүүр гэж бодов.
·
2. Хүүхдийн дуу сонсгож ямар дуу байна вэ?
·
Чи яаж мэдэв ээ?
·
Яагаад Маамуу нааш ир гэж бодов.
·
3. Зураг харуулж ярилцана.
·
Чи яаж мэдэв ээ?
·
Яагаад Заан гэж бодов.
Слайд 1.1-1.2
|
Баг бүрээс
нэг нэг сурагч гарч ирж багшийн өгсөн даалгаврыг гүйцэтгэнэ.
С1: Түлхүүр,
цаг,утас байна.
С1: Хэлбэрээр
нь мэдсэн
С2: Энэ дуу
Маамуу нааш ир байна.
С2: Ая нь
чихэнд хоногшсон учир сонсоод л мэдлээ.
С3: Энэ заан
байна. Урт хошуутай бас том биетэй
С3: Зурагтаар
зааныг харж байсан учир заан гэж танилаа.
|
·
Аль болох олон сурагчдыг хамруулж ярилцана.
S Слайд 1.1-1.3 –ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
ü Даалгаврын
гүйцэтгэлд үгэн үнэлгээ өгнө.
|
3
|
Асуудал дэвшүүлэх үе шат
(10 минут)
|
Слайд 1.3-1.6
хичээлийн сэдвээ бичүүлнэ.
-
Хичээлийн дэгийг сурагчдаар уншуулж танилцуулна.
-
Та нарын бодлоор мэдээлэл гэж юуг хэлэх вэ?
-
Мэдээлэл гэсэн тодорхойлолт бичүүлнэ.
Мэдрэхүйн эрхтнүүдийнхээ
тусламжтайгаар хүлээн авч буй мэдээллийн цуглуулгагыг
мэдээ гэнэ
Слайд 1.7-1.8-ийг үзүүлж ярилцана.
|
Хичээлийн сэдвээ дэвтэртээ
бичнэ.
-
Хичээлийн дэгийг уншиж, танилцана.
-
Мэдээлэл гэдэг нь тухайн зүйлийн шинж
-
Мэдээлэл гэдэг нь хүний сонсож байгаа зүйл
-
Мэдээлэл гэсэн тодорхойлолтыг бичиж авна.
-
Багшийн асуусан асуултад хариулж ярилцана.
Мэдээллийг хэмждэг
нэмэлт багажууд байдаг
Шугам, халуун
хэмжигч гэх мэт
|
S Слайд 1.3-1.8 –ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
·
Хичээлийн дэгийг сурагчдаар уншуулна.
·
Аль болох олон сурагчдыг хамруулж ярилцана.
|
4
|
Асуудал шийдвэрлэх үе шат
(9 минут)
|
Слайд 1.9-ийг үзүүлж ярилцана.
-
Номин найзууддаа зуны амралтаар ямар байсан тухайгаа ямар аргаар
хуваалцах вэ?
-
Бодоорой.
-
Слайд 1.11-1.13 Ярилцана
-
Слайд 1.14 Мэдээллийг дүрслэх хэлбэрүүдийг ярилцаж бичүүлнэ.
|
Слайд 1.9 дээрх
даалгаврыг уншаад өөрийн бодлоо хуваалцана.
С1: Багшаа зураг
аваад найзууддаа үзүүлж болно
С2: Ярьж өгч
болно.
С3: Бичлэг хийж
болно.
С4: Хийсэн зүйлээ
авч ирээд харуулж болно.
-
Мэдээллийг хэрхэн дүрсэлж болох вэ? Ярилцана.
-
Слайд 1.14 тэмдэглэж авна.
-
Мэдээллийг дүрслэх аргуудын талаар ярилцана.
|
S Слайд 1.9-1.14 –ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
·
Сурагчидийн саналыг
сонсож, харилцан ярилцана.
|
5
|
Бататгах
(7 минут)
|
Слайд 1.15 дээрх
даалгаврыг баг тус бүрээр ажиллуулна. ажиллуулна.
Слайд 1.16 дээрх
Видеог үзүүлнэ.
-
5 минутын дараа багаараа гарч ирж даалгавраа хэрхэн гүйцэтгэснээ
бусдадаа тайлбарлаж өгнө.
|
Багаараа Слайд 1.5
дээрх даалгаврыг ажиллана.
Видеог үзэж санаа
авна.
-
Даалгаврыг 5 минут
ажиллаад багаараа самбарт гарч ярилцана.
|
S Слайд 1.5, 1.6 –ыг урьдчилан бэлтгэсэн байна.
·
Багуудад өгөх даалгавраа урьдчилан бэлтгэнэ.
·
Даалгаврын гүйцэтгэлд үнэлгээ өгнө.
|
6
|
Үнэлэх
(4 минут)
|
Үнэлгээний ажлын
хуудсыг сурагчдаар ажиллуулна.
Яаж ажиллах талаар
зөвлөгөө заавар өгнө.
|
Үнэлгээний ажлын
хуудсыг багшийн өгсөн зааврын дагуу ажиллана.
|
S Үнэлгээний ажлын хуудсыг урьдчилан бэлтгэсэн
байна.
ü Үнэлгээний
ажлын хуудас ажилласан байдалд үнэлгээ өгнө.
|
7
|
Гэрийн даалгавар
(1 минут)
|
Хөгжмийн
зэмсгүүдээс нэгийг нь сонгоод түүний талаар мэдээлэл бэлтгэж ирэх. Слайд 1.17
|
No comments:
Post a Comment